Bläddra
Sökresultat för Jack Lainpelto... Rensa filter?

av:Jack Lainpelto, Katrin Lainpelto

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Beskrivningar av serviceyrket inom hotell- och restaurangbranschen tar ofta sin utgångspunkt i ögonblicksmötet mellan gästen och servicearbetaren, utan att hänsyn tas till det sammanhang som formar vår förståelse av yrket. Denna bok bidrar med en bredare bild av serviceyrket genom att beskriva dess centrala kunskaper…
Köp här

Isbn: 9789144075853

Utgivningsår:20120113

Utgivare: Studentlitteratur

Mediatyp: BC

av:Karin Salomonsson, Magdalena Petersson McIntyre, Ida de Wit Sandström, Jack Lainpelto, Kristin Linderoth, Veronica Åberg, Malin Zillinger, Malin Andersson, Carina Sjöholm, Erika Andersson Cederholm

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar tar sin utgångspunkt i de ständigt föränderliga villkor som servicearbetet står inför. Detta temanummer har sin upprinnelse i en workshop med temat ”Service på marginalen” med deltagare från institutionen för service management och tjänstevetenskap och inbjudna gäster. En…
Köp här

Isbn: 9789198233018

Utgivningsår:20150218

Utgivare: Media-Tryck

Mediatyp: BC

av:Jack Lainpelto

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Den första januari 2012 sänkte den då sittande alliansregeringen momssatsen för restaurang- och cate-ringtjänster från 25 % till 12 %. Det övergripande målet med den lägre momssatsen är att stimulera efterfrågan på okvalificerad arbetskraft genom att skapa förutsättningar för lägre priser och därmed ökad efterfrågan på…
Köp här

Isbn: 9789177535836

Utgivningsår:20180227

Utgivare: Lunds universitet

Mediatyp: BC